- Biobibliografias:
- Por orde alfabética
- Por ámbitos de ocupación
- Busca libre:
Comisión de Igualdade
xenero@consellodacultura.org
+34 981 957 202
Indice alfabético
- abadesas de Sobrado de Trives
- Syra Alonso
- Amparo Alvajar
- Francisca Álvarez
- Amalia Álvarez Gallego
- Ángeles Alvariño
- Carme Alvariño Alejandro
- Nicolasa Añón Paz
- Antigas Galaicas
- María Araújo
- Concepción Arenal
- Xela Arias
- Carmen Arias ''Mimina''
- As espontáneas de San Xoán de Río
- As Marías: irmás Fandiño Ricart
- Felicia Auber
- María Balteira
- María Barbeito
- Dorotea Bárcena
- Rosa Bassave Roibal
- Beatriz Benavides
- Josefina Blanco Tejerina
- Maruxa Boga
- María Brey Mariño
- Begoña Caamaño Rascado
- María Cagiao
- Emilia Calé
- Juana Capdevielle
- Sofía Casanova
- María Casares
- María Castaña
- Placeres Castellanos
- Pilar Castillo Sánchez
- Beatriz de Castro
- Inés de Castro
- Rosalía de Castro
- Constanza de Castro
- Rosa María de Castro y Centurión
- Concha Castroviejo
- Micaela Chao Maciñeira
- Colectivo Feminista Independente Galego (CFIG)
- Carmen Cornes
- Clara Corral Aller
- María Corredoyra
- Maruxa das Cortellas
- Luisa Cuesta Gutiérrez
- María Antonia Dans
- As mulleres das Encrobas
- Filomena Dato
- María Dios
- Emilia Docet
- Joaquina Dorado Pita
- Ilduara Eriz
- Exeria
- Nieves Fariza Alonso
- Belén Feliú
- Rita Fernández Queimadelos
- Antonia Ferrín Moreiras
- Olga Gallego Domínguez
- Irene González Basanta
- Corona González Estévez
- Daría González García
- Grupo Saudade
- Ángeles Gulín
- Francisca Herrera
- María Antonia Iglesias González
- Xosefa Iglesias Vilarelle
- María Francisca de Isla y Losada
- Ana Kiro
- María do Carme Kruckenberg Sanjurjo
- Hortensia Landeira Pontijas
- Aurora e Manuela Liste Forján
- Andrea López Chao
- Rosa López Comunión
- Rita Amparo López Jeán
- Pura Lorenzana
- Maruja Mallo
- Marcela e Elisa
- María Mariño
- María Mazás
- Meigas
- Urania Mella
- Xulia Minguillón
- María Miramontes
- Anisia Miranda
- Monxas de Ramirás
- María Luz Morales
- María Victoria Moreno
- Francisca Morlán
- Movemento Democrático de Mulleres en Galicia
- Mulleres galegas na Residencia de Señoritas de Madrid
- Mulleres na olería de Buño
- María Muñoz de Quevedo
- Carmen Muñoz Manzano
- Ofelia Nieto
- Pepa Noia
- Mercedes Núñez
- Antonia Ortiz
- Enriqueta Otero
- La Bella Otero
- Ernestina Elena Otero Sestelo
- María del Portal Panisse
- Emilia Pardo Bazán
- Pepa a Loba
- María Antonia Pereira de Andrade
- Narcisa Pérez Reoyo
- Elena Piñeiro Castro
- María Pita
- Rosa Pons i Fábregas
- Jesusa Prado
- Concepción Ramón Amat
- María Reguera
- Manuela Rey
- M.ª Dolores del Río
- Isabel Ríos
- Dolores Rodeiro Boado
- María Aurea Rodríguez
- Aurora Rodríguez Carballeira
- Hildegart Rodríguez Carballeira
- Carme Rodríguez de Legísima
- Mercedes Ruibal
- Ángela Ruíz Robles
- Concepción Sáiz Otero
- María Antonina Sanjurjo Aranaz
- Elvira Santiso García
- Mulleres no Seminario de Estudos Galegos
- María Soliña
- Marisa Soto
- María Tobío
- Urraca l de León e Castela
- Teresa Vaamonde Valencia
- Olimpia Valencia
- Avelina Valladares
- Maria Valverde
- Concha Vázquez
- Pura Vázquez Iglesias
- María Vázquez Suárez
- Juana María de Vega Martínez
- Engracia Vérez Puentes
- Mercedes Vieito
- Luísa Villalta
- Maruxa Villanueva
- Marisa Villardefrancos
- María Vinyals
- Isabel de Zendal Gómez
Ambitos de ocupación
María Casares
Unha grande actriz do teatro europeo do século XX

Ámbitos de ocupación...
Artístico
Acción político - social
Literario / Letras
Adaptarse. Un poder que non lle é dado a todo o mundo; é un privilexio. Porque para adaptarse, sen perder con iso, é preciso un certo sentido da existencia; innato, penso; fai falla un ouvido agudo e unha ollada de aguia; fai falla moita comprensión e o desexo de comprender; son necesarios tamén un obxectivo ou obxectivos, unha razón ou razóns; ou ben, simplemente unha ardente vontade de vivir por vivir; ou ben cargas e responsabilidades; hai que ter unha idade en que as raíces poidan prender en calquera parte, ou ben as esperanzas de voltar a atopalas un día onde se deixaron. Fai falta, en fin unha saúde, unha grande vitalidade, circunstancias felices e ¡sorte!.
A actriz María Casares foi unha desas persoas que experimentou plenamente o significado da palabra adaptación. A novas realidades. A novas xentes. A novos espazos. Aínda non cumprira ben os catorce anos cando chegou a Francia fuxindo da barbarie golpista de 1936, por ser filla de Santiago Casares Quiroga, home forte do goberno de Manuel Azaña nos ilusionantes tempos da República. Aquela nena, nacida un 21 de novembro de 1922 na dinámica cidade da Coruña, instalouse xunto a súa nai, Gloria Pérez, en París sen coñecer máis que unhas poucas palabras en francés. María Casares pasaba ser Maria Casarès e durante un tempo soterrou no máis fondo de si mesma toda a bagaxe cultural e, tamén, vital que podía constituír un atranco no seu proceso de reinvención.
Á aprendizaxe dun novo idioma seguiulle o seu mergullo no teatro galo, abraiando os seus mestres de arte dramática con interpretacións dramáticas marcadas cun acento galego que nunca lle puideron arrancar. Correndo detrás de si mesma atopouse debutando no ano 1942 no Teatro Mathurins como primeira actriz, obtén unhas excelentes críticas e seduce profesional e persoalmente a un Albert Camus que aínda non soñaba co premio Nobel.
Chekhov, Dostoievski, Synge, Ibsen, Sartre e, por suposto, Camus foron algúns dos autores dos textos dramáticos cos que María Casares enchía os escenarios dos teatros parisienses na década dos anos 40. Anos difíciles nunha cidade ocupada pola escuridade nazi na que nai e filla, dúas refuxiadas, se atoparon frecuentemente con dificultades para sobrevivir. O cine ofrecía novas oportunidades a unha actriz que pasa pola Comédie Française antes de embarcarse naquela aventura colectiva e ilusionante que foi o Teatro Nacional Popular dirixido por Jean Vilar e de cuxa tripulación formou parte na década dos cincuenta.
Reinvención. Adaptación. Tamén a morte a marcou cando aínda era nova. Primeiro a nai. Despois o pai, un Santiago Casares Quiroga que chega xa enfermo a Francia tras o seu exilio británico. Posteriormente, Camus. Virán tempos de novas viraxes, de Latinoamérica e dun intenso contacto co exilio español, para chegar a Madrid no ano 1976 coa intención de poñer en escena El Adefesio, de Rafael Alberti. Despois de décadas sen cruzar os Pireneos, sentiuse allea ao rebumbio da transición e experimentou unha forte necesidade introspectiva. Cando volve a Francia e á súa espléndida propiedade na vila de Alloue, decide centrarse nas memorias, que publicou co título Residente Privilexiada. Memorias en que debuxa até o mínimo detalle cando narra a infancia nunha Galicia á que nunca voltou.
En Francia recibe os premios Molière e o Nacional de Teatro. O goberno español concédelle a Medalla ao Mérito en Belas Artes e a Xunta a Medalla Castelao. Galardóns que non acode a recoller, delegando esa tarefa noutros. Os actores e actrices galegos póñenlles o seu nome aos premios que conceden anualmente. Amósase encantada pero rexeita vir. O medo a romper as vellas postais. A sensación de que hai tempos que non se poden recuperar. O cine aínda lle tiña reservado bos papeis nos seus últimos anos de vida como en La Lectrice ou Someones Else´s America. Faleceu o 22 de novembro de 1996 preparando a obra El cerco de Leningrado, de José Sanchís Sinisterra. "O teatro morreu", titulou un xornal ao día seguinte. Un dos seus últimos xestos foi legar ao concello de Alloue as súas propiedades, hoxe convertidas na Casa dos Actores "María Casares".
Autor/a da biobibliografía: Arantza Estevez Lavandeira (2006)
Extras de María
Extras sobre María
HEINZE, U. “María Casares”, en Mulleres, Vigo, Edicións Xerais de Galicia, 1991.
HERMIDA MONDELO, Sabela: Desarrollo artístico de María Casares dentro del marco existencialista francés, Tese de doutoramento, Universidad Rey Juán Carlos de Madrid, 2013
“María Casares. Niña mimada, joven decidida y Madre Coraje”, Correo de Galicia, Bos Aires, 1969.
Multimedia...









Ligazóns...
- María Casares en Andaina
- YouTube: Fragmento da entrevista realizada a María Casares no programa Xente nosa da Televisión de Galicia (1989)
- María Casares recita poemas de Federico García Lorca
- Galería fotográfica de María Casares na Red list
- Web La Maison du Comedien Maria Casares
- María Casares en Cervantes virtual
- María Casares na wikipedia
- Cartas en el exilio de María Casares
- Web da casa de María Casares en La Vergne
- Entrevista. Descubre á lendaria actriz nesta entrevista en vídeo concedida a TVE
- Especial. Maria Casares. Fotobiografia
Bibliografía...
- HEINZE, U. “María Casares”, en Mulleres, Vigo, Edicións Xerais de Galicia, 1991.
- SAGARRA, J.: “La fuerza de dejarse la piel”, El País, Madrid, ( 21 de novembro de 1996)
- SALINO, B.: “Maria Casarès, la lumière de la tragédie”, Le Monde, París, (24 de novembro de 1996)
- ORTEGA, F., “En la muerte de María Casares”, Revista Primer Acto, 201 (1997)
- RIVAS, M.: “La mujer rebelde”, en El periodismo es un cuento, Alfaguara, 1997