$entrada = array(
"Entrada" => array(
"id" => "2032",
"idseccion" => "1",
"identrada" => null,
"tipo" => "0",
"orden" => null,
"visible" => "1",
"idusuario" => "50",
"titulo" => "Marco, María",
"resumen" => "",
"contenido" => "<p><strong>Itinerario: <a title="Metaobxectual" href="/atalaia/itinerarios/metaobxectual" target="_blank">Metaobxectual</a></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL"><em>A arte non subministra xa, ás nosas necesidades habituais, a satisfacción que outros pobos teñen buscado e atopado. As nosas necesidades e intereses desprazáronse da esfera da representación e, para satisfacelas, temos que recurrir á reflexión, aos pensamentos, ás abstracións e ás representacións abstractas e xerais. A arte mesma, tal e como é nos nosos días, está destinada a ser un obxecto de pensamentos. </em>(</span><span lang="GL">G. W. F. Hegel)</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><em>Á arte xa non lle importa servir ao estado e á relixión, xa non desexa ilustrar a historia dos hábitos, non quere ter nada máis que ver co obxecto como tal, e cre que pode existir en e para si mesma, sen cousas. </em>(Kasimir Malevitch)</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL">No 1958, Yves Klein presenta en París a exposición <em>The </em></span><span lang="GL"><em>Specialization of Sensibility in Raw </em></span><span lang="GL"><em>Material State into Stabilized Pictorial Sensibility</em> (</span><span lang="GL">tamén coñecida como <em>A Vida</em>), aberta ao público na Galerie Iris Clert, do 28 de abril ao 15 de maio. Nela presentaba un espazo pintado de branco completamente baleiro. Desde entón, unha das tendencias máis desconcertantes da arte contemporánea é a que supuxo o progresivo afastamento da obxectualidade. A arte, nun intento de reformularse fóra da ditadura do marco e da peaña, buscóuse a si mesma na linguaxe, no pensamento, na vida…, trasladando as súas inquedanzas dos procesos formais cara os criterios cognitivos. Este vieiro, articulado por vez primeira por Lucy R. Lippard no seu libro <em>Seis años: la desmaterializacion del objeto artistico, de 1966 a 1972</em>, continuou actualizándose ata o punto no que se podería afirmar que a desobxectualización é un dos sinais de identidade da arte contemporánea.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL">A misión poiética do artista non se sinte ameazada por unha serie de prácticas que inciden noutro tipo de resortes, que se apoian noutros procesos que van máis alá da realización dun fermoso cadro, escultura ou fotografía. A desobxectualización incide directamente nos procesos de pensamento e é consecuencia dun zeitgeist concreto, onde a crise do capitalismo, as novas descubertas científicas e a crise do concepto do real permeabilizaron a práctica artística obrigando aos artistas a investigar outros terrenos, incidindo nos criterios de utilidade e relegando a representación ao estatus decorativo.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL">Evidentemente, este proceso activa unha serie de paradoxos respecto á recepción, exhibición e mercantilización do obxecto artístico que implican un replantexamento das estruturas do sistema. É por iso que esta proposta –este <em>Itinerario</em> como un paseo virtual a través dos fondos desobxectualizados de <em>Atalaia</em>-, xorde dun xeito natural trasladando o desmaterializado ao virtual, achegando aspectos da mesma natureza e situando aos artistas galegos como produtores sensibles a estas inquedanzas xeracionais.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL"><em>¿É posible facer arte sen obxectos?</em></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL">Durante moito tempo a práctica artística traballou ao redor da creación e produción de obxectos, convertindo en fetiche as súas formas, prezos e soportes. Pero diversos artistas, ben por motivos políticos, económicos ou espirituais, intentaron disolver eses límites, ir máis alá da execución técnica-formal. Hoxe en día asumíuse esta estratexia como práctica da creación artística e as materias primas, os soportes, as pezas, as obras no sentido estricto, expandíronse vestindo formas máis próximas á cotidianidade.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL"><em>Metaobxectual</em> </span><span lang="GL">propón un <em>Itinerario</em> por artistas e obras que se relacionen doutro xeito cos obxectos: botalos pola ventá, disparalos, situalos como escusa, deslabazalos e recompoñer os seus fragmentos, atopalos nun bosque amazónico, disolvelos... <em>Metaobxectual</em> busca unha linguaxe común de relación co entorno físico que vai máis alá da representación clásica tridimensional, deconstruíndoa, negándoa ou reducíndoa aos seus mínimos.</span></p>
<p style="text-align: right;"><strong><span lang="GL">María Marco</span></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><em><span lang="GL">(En colaboración co Máster en Arte, Museoloxía e Crítica Contemporáneas da Universidade de Santiago de Compostela).</span></em></p>",
"observaciones" => "",
"seo_url" => "marco-covelo-maria",
"seo_meta_descripcion" => " http://www.culturagalega.org/atalaia/itinerarios/metaobxectual",
"seo_enlace_descripcion" => " http://www.culturagalega.org/atalaia/itinerarios/metaobxectual",
"fecha_publicacion" => "2011-07-08 00:00:00",
"fecha_finalizacion" => null,
"created" => "2011-07-08 00:00:00",
"modified" => "2016-05-29 12:40:00",
"localizacion_identrada" => null,
"localizacion_latitud" => null,
"localizacion_longitud" => null,
"localizacion_puntos" => "",
"localizacion_pais" => "",
"localizacion_provincia" => "",
"localizacion_direccion" => "",
"localizacion_codigopostal" => null,
"localizacion_municipio" => "",
"localizacion_zoom" => null,
"archivo" => "",
"archivo_identrada" => "0",
"contador_visitas" => "2329",
"estado" => "0",
"seo_canonical" => null,
"seo_titulo" => "",
"seo_palabrasclave" => "",
"prioridad" => null,
"locale" => "glg",
"archivo_descripcion" => ""
),
"RelacionesGalerias" => array(),
"Metadatodata" => array(
"id" => "758",
"identrada" => "2032",
"lugar_de_nacemento" => "",
"lugar_de_defuncion" => "",
"ano_de_nacemento" => null,
"ano_de_defuncion" => null,
"web" => "http://pletorica.tumblr.com/",
"vive_e_traballa" => "",
"galeria" => null,
"twitter" => null,
"facebook" => null,
"vimeo" => null,
"youtube" => null,
"e_mail" => null,
"telefono" => null,
"behance" => null
)
)
$metadatosdata = array(
"Metadatodata" => array(
"id" => "758",
"identrada" => "2032",
"lugar_de_nacemento" => "",
"lugar_de_defuncion" => "",
"ano_de_nacemento" => null,
"ano_de_defuncion" => null,
"web" => "http://pletorica.tumblr.com/",
"vive_e_traballa" => "",
"galeria" => null,
"twitter" => null,
"facebook" => null,
"vimeo" => null,
"youtube" => null,
"e_mail" => null,
"telefono" => null,
"behance" => null
)
)
$resultado = array(
array(
array()
)
)
$metadatodata = array(
"id" => "758",
"identrada" => "2032",
"lugar_de_nacemento" => "",
"lugar_de_defuncion" => "",
"ano_de_nacemento" => null,
"ano_de_defuncion" => null,
"web" => "http://pletorica.tumblr.com/",
"vive_e_traballa" => "",
"galeria" => null,
"twitter" => null,
"facebook" => null,
"vimeo" => null,
"youtube" => null,
"e_mail" => null,
"telefono" => null,
"behance" => null
)
$roles = array(
array(
"tabla" => "23",
"indice" => "RelacionComisariado"
),
array(
"tabla" => "24",
"indice" => "RelacionArtista"
),
array(
"tabla" => "26",
"indice" => "RelacionDeseno"
),
array(
"tabla" => "27",
"indice" => "RelacionDireccion"
),
array(
"tabla" => "28",
"indice" => "RelacionProduccion"
),
array(
"tabla" => "30",
"indice" => "RelacionPonente"
),
array(
"tabla" => "31",
"indice" => "RelacionAutoria"
),
array(
"tabla" => "32",
"indice" => "RelacionSecretaria"
),
array(
"tabla" => "33",
"indice" => "RelacionOrganizacion"
),
array(
"tabla" => "34",
"indice" => "RelacionGalerista"
),
array(
"tabla" => "35",
"indice" => "RelacionEdicion"
),
array(
"tabla" => "36",
"indice" => "RelacionColeccionista"
)
)
$rol = array(
"tabla" => "61",
"indice" => "RelacionDeseno"
)
$eventos = array(
array(
"Entrada" => array(),
"Seccion" => array(),
"Usuario" => array(),
"EntradaLocalizacion" => array(),
"Comentarios" => array(),
"Valoraciones" => array(),
"Etiquetas" => array(),
"Categorias" => array(),
"RelacionesGalerias" => array()
),
array(
"Entrada" => array(),
"Seccion" => array(),
"Usuario" => array(),
"EntradaLocalizacion" => array(),
"Comentarios" => array(),
"Valoraciones" => array(),
"Etiquetas" => array(),
"Categorias" => array(),
"RelacionesGalerias" => array()
),
array(
"Entrada" => array(),
"Seccion" => array(),
"Usuario" => array(),
"EntradaLocalizacion" => array(),
"Comentarios" => array(),
"Valoraciones" => array(),
"Etiquetas" => array(),
"Categorias" => array(),
"RelacionesGalerias" => array()
)
)
$rel_evento = array(
"RelacionComisariado" => array(
array(),
array(),
array()
)
)
$roles_pub = array(
array(
"tabla" => "49",
"indice" => "RelacionDireccion"
),
array(
"tabla" => "50",
"indice" => "RelacionColeccionista"
),
array(
"tabla" => "51",
"indice" => "RelacionEdicion"
),
array(
"tabla" => "52",
"indice" => "RelacionGalerista"
),
array(
"tabla" => "53",
"indice" => "RelacionOrganizacion"
),
array(
"tabla" => "54",
"indice" => "RelacionSecretaria"
),
array(
"tabla" => "55",
"indice" => "RelacionAutoria"
),
array(
"tabla" => "56",
"indice" => "RelacionPonente"
),
array(
"tabla" => "57",
"indice" => "RelacionCoordinacion"
),
array(
"tabla" => "58",
"indice" => "RelacionProduccion"
),
array(
"tabla" => "59",
"indice" => "RelacionArtista"
),
array(
"tabla" => "60",
"indice" => "RelacionComisariado"
),
array(
"tabla" => "61",
"indice" => "RelacionDeseno"
)
)
$publicacion = array(
array(
"Entrada" => array(),
"Seccion" => array(),
"Usuario" => array(),
"EntradaLocalizacion" => array(),
"Comentarios" => array(),
"Valoraciones" => array(),
"Etiquetas" => array(),
"Categorias" => array(),
"RelacionesGalerias" => array()
)
)
$rel_publicacion = array(
"RelacionEdicion" => array(
array()
),
"RelacionAutoria" => array(
array()
)
)
$entrada = array(
"Entrada" => array(
"id" => "2032",
"idseccion" => "1",
"identrada" => null,
"tipo" => "0",
"orden" => null,
"visible" => "1",
"idusuario" => "50",
"titulo" => "Marco, María",
"resumen" => "",
"contenido" => "<p><strong>Itinerario: <a title="Metaobxectual" href="/atalaia/itinerarios/metaobxectual" target="_blank">Metaobxectual</a></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL"><em>A arte non subministra xa, ás nosas necesidades habituais, a satisfacción que outros pobos teñen buscado e atopado. As nosas necesidades e intereses desprazáronse da esfera da representación e, para satisfacelas, temos que recurrir á reflexión, aos pensamentos, ás abstracións e ás representacións abstractas e xerais. A arte mesma, tal e como é nos nosos días, está destinada a ser un obxecto de pensamentos. </em>(</span><span lang="GL">G. W. F. Hegel)</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><em>Á arte xa non lle importa servir ao estado e á relixión, xa non desexa ilustrar a historia dos hábitos, non quere ter nada máis que ver co obxecto como tal, e cre que pode existir en e para si mesma, sen cousas. </em>(Kasimir Malevitch)</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL">No 1958, Yves Klein presenta en París a exposición <em>The </em></span><span lang="GL"><em>Specialization of Sensibility in Raw </em></span><span lang="GL"><em>Material State into Stabilized Pictorial Sensibility</em> (</span><span lang="GL">tamén coñecida como <em>A Vida</em>), aberta ao público na Galerie Iris Clert, do 28 de abril ao 15 de maio. Nela presentaba un espazo pintado de branco completamente baleiro. Desde entón, unha das tendencias máis desconcertantes da arte contemporánea é a que supuxo o progresivo afastamento da obxectualidade. A arte, nun intento de reformularse fóra da ditadura do marco e da peaña, buscóuse a si mesma na linguaxe, no pensamento, na vida…, trasladando as súas inquedanzas dos procesos formais cara os criterios cognitivos. Este vieiro, articulado por vez primeira por Lucy R. Lippard no seu libro <em>Seis años: la desmaterializacion del objeto artistico, de 1966 a 1972</em>, continuou actualizándose ata o punto no que se podería afirmar que a desobxectualización é un dos sinais de identidade da arte contemporánea.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL">A misión poiética do artista non se sinte ameazada por unha serie de prácticas que inciden noutro tipo de resortes, que se apoian noutros procesos que van máis alá da realización dun fermoso cadro, escultura ou fotografía. A desobxectualización incide directamente nos procesos de pensamento e é consecuencia dun zeitgeist concreto, onde a crise do capitalismo, as novas descubertas científicas e a crise do concepto do real permeabilizaron a práctica artística obrigando aos artistas a investigar outros terrenos, incidindo nos criterios de utilidade e relegando a representación ao estatus decorativo.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL">Evidentemente, este proceso activa unha serie de paradoxos respecto á recepción, exhibición e mercantilización do obxecto artístico que implican un replantexamento das estruturas do sistema. É por iso que esta proposta –este <em>Itinerario</em> como un paseo virtual a través dos fondos desobxectualizados de <em>Atalaia</em>-, xorde dun xeito natural trasladando o desmaterializado ao virtual, achegando aspectos da mesma natureza e situando aos artistas galegos como produtores sensibles a estas inquedanzas xeracionais.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL"><em>¿É posible facer arte sen obxectos?</em></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL">Durante moito tempo a práctica artística traballou ao redor da creación e produción de obxectos, convertindo en fetiche as súas formas, prezos e soportes. Pero diversos artistas, ben por motivos políticos, económicos ou espirituais, intentaron disolver eses límites, ir máis alá da execución técnica-formal. Hoxe en día asumíuse esta estratexia como práctica da creación artística e as materias primas, os soportes, as pezas, as obras no sentido estricto, expandíronse vestindo formas máis próximas á cotidianidade.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span lang="GL"><em>Metaobxectual</em> </span><span lang="GL">propón un <em>Itinerario</em> por artistas e obras que se relacionen doutro xeito cos obxectos: botalos pola ventá, disparalos, situalos como escusa, deslabazalos e recompoñer os seus fragmentos, atopalos nun bosque amazónico, disolvelos... <em>Metaobxectual</em> busca unha linguaxe común de relación co entorno físico que vai máis alá da representación clásica tridimensional, deconstruíndoa, negándoa ou reducíndoa aos seus mínimos.</span></p>
<p style="text-align: right;"><strong><span lang="GL">María Marco</span></strong></p>
<p style="text-align: justify;"><em><span lang="GL">(En colaboración co Máster en Arte, Museoloxía e Crítica Contemporáneas da Universidade de Santiago de Compostela).</span></em></p>",
"observaciones" => "",
"seo_url" => "marco-covelo-maria",
"seo_meta_descripcion" => " http://www.culturagalega.org/atalaia/itinerarios/metaobxectual",
"seo_enlace_descripcion" => " http://www.culturagalega.org/atalaia/itinerarios/metaobxectual",
"fecha_publicacion" => "2011-07-08 00:00:00",
"fecha_finalizacion" => null,
"created" => "2011-07-08 00:00:00",
"modified" => "2016-05-29 12:40:00",
"localizacion_identrada" => null,
"localizacion_latitud" => null,
"localizacion_longitud" => null,
"localizacion_puntos" => "",
"localizacion_pais" => "",
"localizacion_provincia" => "",
"localizacion_direccion" => "",
"localizacion_codigopostal" => null,
"localizacion_municipio" => "",
"localizacion_zoom" => null,
"archivo" => "",
"archivo_identrada" => "0",
"contador_visitas" => "2329",
"estado" => "0",
"seo_canonical" => null,
"seo_titulo" => "",
"seo_palabrasclave" => "",
"prioridad" => null,
"locale" => "glg",
"archivo_descripcion" => ""
),
"RelacionesGalerias" => array(),
"Metadatodata" => array(
"id" => "758",
"identrada" => "2032",
"lugar_de_nacemento" => "",
"lugar_de_defuncion" => "",
"ano_de_nacemento" => null,
"ano_de_defuncion" => null,
"web" => "http://pletorica.tumblr.com/",
"vive_e_traballa" => "",
"galeria" => null,
"twitter" => null,
"facebook" => null,
"vimeo" => null,
"youtube" => null,
"e_mail" => null,
"telefono" => null,
"behance" => null
)
)
$metadatosdata = array(
"Metadatodata" => array(
"id" => "758",
"identrada" => "2032",
"lugar_de_nacemento" => "",
"lugar_de_defuncion" => "",
"ano_de_nacemento" => null,
"ano_de_defuncion" => null,
"web" => "http://pletorica.tumblr.com/",
"vive_e_traballa" => "",
"galeria" => null,
"twitter" => null,
"facebook" => null,
"vimeo" => null,
"youtube" => null,
"e_mail" => null,
"telefono" => null,
"behance" => null
)
)
$resultado = array(
array(
array()
)
)
$metadatodata = array(
"id" => "758",
"identrada" => "2032",
"lugar_de_nacemento" => "",
"lugar_de_defuncion" => "",
"ano_de_nacemento" => null,
"ano_de_defuncion" => null,
"web" => "http://pletorica.tumblr.com/",
"vive_e_traballa" => "",
"galeria" => null,
"twitter" => null,
"facebook" => null,
"vimeo" => null,
"youtube" => null,
"e_mail" => null,
"telefono" => null,
"behance" => null
)
$roles = array(
array(
"tabla" => "23",
"indice" => "RelacionComisariado"
),
array(
"tabla" => "24",
"indice" => "RelacionArtista"
),
array(
"tabla" => "26",
"indice" => "RelacionDeseno"
),
array(
"tabla" => "27",
"indice" => "RelacionDireccion"
),
array(
"tabla" => "28",
"indice" => "RelacionProduccion"
),
array(
"tabla" => "30",
"indice" => "RelacionPonente"
),
array(
"tabla" => "31",
"indice" => "RelacionAutoria"
),
array(
"tabla" => "32",
"indice" => "RelacionSecretaria"
),
array(
"tabla" => "33",
"indice" => "RelacionOrganizacion"
),
array(
"tabla" => "34",
"indice" => "RelacionGalerista"
),
array(
"tabla" => "35",
"indice" => "RelacionEdicion"
),
array(
"tabla" => "36",
"indice" => "RelacionColeccionista"
)
)
$rol = array(
"tabla" => "61",
"indice" => "RelacionDeseno"
)
$eventos = array(
array(
"Entrada" => array(),
"Seccion" => array(),
"Usuario" => array(),
"EntradaLocalizacion" => array(),
"Comentarios" => array(),
"Valoraciones" => array(),
"Etiquetas" => array(),
"Categorias" => array(),
"RelacionesGalerias" => array()
),
array(
"Entrada" => array(),
"Seccion" => array(),
"Usuario" => array(),
"EntradaLocalizacion" => array(),
"Comentarios" => array(),
"Valoraciones" => array(),
"Etiquetas" => array(),
"Categorias" => array(),
"RelacionesGalerias" => array()
),
array(
"Entrada" => array(),
"Seccion" => array(),
"Usuario" => array(),
"EntradaLocalizacion" => array(),
"Comentarios" => array(),
"Valoraciones" => array(),
"Etiquetas" => array(),
"Categorias" => array(),
"RelacionesGalerias" => array()
)
)
$rel_evento = array(
"RelacionComisariado" => array(
array(),
array(),
array()
)
)
$roles_pub = array(
array(
"tabla" => "49",
"indice" => "RelacionDireccion"
),
array(
"tabla" => "50",
"indice" => "RelacionColeccionista"
),
array(
"tabla" => "51",
"indice" => "RelacionEdicion"
),
array(
"tabla" => "52",
"indice" => "RelacionGalerista"
),
array(
"tabla" => "53",
"indice" => "RelacionOrganizacion"
),
array(
"tabla" => "54",
"indice" => "RelacionSecretaria"
),
array(
"tabla" => "55",
"indice" => "RelacionAutoria"
),
array(
"tabla" => "56",
"indice" => "RelacionPonente"
),
array(
"tabla" => "57",
"indice" => "RelacionCoordinacion"
),
array(
"tabla" => "58",
"indice" => "RelacionProduccion"
),
array(
"tabla" => "59",
"indice" => "RelacionArtista"
),
array(
"tabla" => "60",
"indice" => "RelacionComisariado"
),
array(
"tabla" => "61",
"indice" => "RelacionDeseno"
)
)
$publicacion = array(
array(
"Entrada" => array(),
"Seccion" => array(),
"Usuario" => array(),
"EntradaLocalizacion" => array(),
"Comentarios" => array(),
"Valoraciones" => array(),
"Etiquetas" => array(),
"Categorias" => array(),
"RelacionesGalerias" => array()
)
)
$rel_publicacion = array(
"RelacionEdicion" => array(
array()
),
"RelacionAutoria" => array(
array()
)
)
array_rand - [internal], line ??
WebController::artista() - APP/controllers/web_controller.php, line 6569
eval - APP/app_controller.php(1569) : eval()'d code, line 1
AppController::index() - APP/app_controller.php, line 1569
Object::dispatchMethod() - CORE/cake/libs/object.php, line 120
Dispatcher::_invoke() - CORE/cake/dispatcher.php, line 231
Dispatcher::dispatch() - CORE/cake/dispatcher.php, line 198
[main] - APP/webroot/index.php, line 91
A arte non subministra xa, ás nosas necesidades habituais, a satisfacción que outros pobos teñen buscado e atopado. As nosas necesidades e intereses desprazáronse da esfera da representación e, para satisfacelas, temos que recurrir á reflexión, aos pensamentos, ás abstracións e ás representacións abstractas e xerais. A arte mesma, tal e como é nos nosos días, está destinada a ser un obxecto de pensamentos. (G. W. F. Hegel)
Á arte xa non lle importa servir ao estado e á relixión, xa non desexa ilustrar a historia dos hábitos, non quere ter nada máis que ver co obxecto como tal, e cre que pode existir en e para si mesma, sen cousas. (Kasimir Malevitch)
No 1958, Yves Klein presenta en París a exposición The Specialization of Sensibility in Raw Material State into Stabilized Pictorial Sensibility (tamén coñecida como A Vida), aberta ao público na Galerie Iris Clert, do 28 de abril ao 15 de maio. Nela presentaba un espazo pintado de branco completamente baleiro. Desde entón, unha das tendencias máis desconcertantes da arte contemporánea é a que supuxo o progresivo afastamento da obxectualidade. A arte, nun intento de reformularse fóra da ditadura do marco e da peaña, buscóuse a si mesma na linguaxe, no pensamento, na vida…, trasladando as súas inquedanzas dos procesos formais cara os criterios cognitivos. Este vieiro, articulado por vez primeira por Lucy R. Lippard no seu libro Seis años: la desmaterializacion del objeto artistico, de 1966 a 1972, continuou actualizándose ata o punto no que se podería afirmar que a desobxectualización é un dos sinais de identidade da arte contemporánea.
A misión poiética do artista non se sinte ameazada por unha serie de prácticas que inciden noutro tipo de resortes, que se apoian noutros procesos que van máis alá da realización dun fermoso cadro, escultura ou fotografía. A desobxectualización incide directamente nos procesos de pensamento e é consecuencia dun zeitgeist concreto, onde a crise do capitalismo, as novas descubertas científicas e a crise do concepto do real permeabilizaron a práctica artística obrigando aos artistas a investigar outros terrenos, incidindo nos criterios de utilidade e relegando a representación ao estatus decorativo.
Evidentemente, este proceso activa unha serie de paradoxos respecto á recepción, exhibición e mercantilización do obxecto artístico que implican un replantexamento das estruturas do sistema. É por iso que esta proposta –este Itinerario como un paseo virtual a través dos fondos desobxectualizados de Atalaia-, xorde dun xeito natural trasladando o desmaterializado ao virtual, achegando aspectos da mesma natureza e situando aos artistas galegos como produtores sensibles a estas inquedanzas xeracionais.
¿É posible facer arte sen obxectos?
Durante moito tempo a práctica artística traballou ao redor da creación e produción de obxectos, convertindo en fetiche as súas formas, prezos e soportes. Pero diversos artistas, ben por motivos políticos, económicos ou espirituais, intentaron disolver eses límites, ir máis alá da execución técnica-formal. Hoxe en día asumíuse esta estratexia como práctica da creación artística e as materias primas, os soportes, as pezas, as obras no sentido estricto, expandíronse vestindo formas máis próximas á cotidianidade.
Metaobxectualpropón un Itinerario por artistas e obras que se relacionen doutro xeito cos obxectos: botalos pola ventá, disparalos, situalos como escusa, deslabazalos e recompoñer os seus fragmentos, atopalos nun bosque amazónico, disolvelos... Metaobxectual busca unha linguaxe común de relación co entorno físico que vai máis alá da representación clásica tridimensional, deconstruíndoa, negándoa ou reducíndoa aos seus mínimos.
María Marco
(En colaboración co Máster en Arte, Museoloxía e Crítica Contemporáneas da Universidade de Santiago de Compostela).