l

 

 

 

 


[NARRADOR]

A Coruña, 1957. Estudiou Ciencias da Información en Madrid, onde cofundou a revista Loia. Foi subdirector do Diario de Galicia e responsable de cultura de El Globo. Na actualidade é director da revista Luzes de Galiza e colabora en El País e A Nosa Terra.

Manuel Rivas é autor dunha obra literaria que abarca títulos coma os poemarios Libro do Antroido (1981); Balada nas praias do oeste (1985); Mohicania (1986); Ningún cisne (1989), Premio Leliadoura; Costa da morte blues (1995); O pobo da noite (1997); e as obras narrativas: Todo ben (1985); Un millón de vacas (1989), Premio da Crítica Española (1990); os relatos "O león de catro ventos" en Contos eróticos / eles e mais "O Último rei dos galegos" en Contos do Castromil; Os comedores de patacas (1991); En salvaxe compaña (1994), Premio da Crítica e Premio Nacional de Literautra; ¿Que me queres amor? (1996), Premio Torrente Ballester de narrativa; O lapis do carpinteiro (1998); Ela, maldita alma (1999); A man dos paíños (2000). Como ensaísta ten publicado Galicia, El bonsai atlántico (1989); No mellor país do mundo (1991); Toxos e flores (1992); Galicia, Galicia (2000).

Le a entrevista.

 

 

necesitas:

 






 



Gostaríame chegar a vello para dicirlle a un neto que teña que non cace grilos. Que non os espante. Que non os faga saír do buraco cos seus mexos. E para explicarlle o por qué.
Gostaríame chegar a vello, pero non é probable que chegue. Como din no campionato de fútbol sobre os equipos modestos, as posibilidades de que eu chegue a vello son máis ben remotas. Unha vez tiven un pesadelo. Era o meu propio funeral e o cura dicía: "Sentimos moito esta perda reparable".
Ademais, antes de chegar a vello, teño que nacer.
Pese ao que digan, nacer non é nada fácil. É complicado. Se tiver a man unhas estadísticas podería demostrarlles como existe unha íntima relación entre as taxas de mortalidade e natalidade. Se o expresamos graficamente, a vida sería como un arco tensado entre unha e outra taxa. Ese arco está forrado de pel que se vai curtindo. Ao tacto, a derradeira lámina de pel é como unha espiga de maínzo, pero sen graos de maínzo.
A pel da taxa de mortalidade é áspera. Poderías prender un fósforo no dorso dos seus brazos.
Alguén contoulle á miña nai que hai sitios en que os nenos nacen na auga, nunha piscina a 36,5 graos centígrados de temperatura. Os críos saen ao mundo flotando amodiño, como soños arrolados nun pentagrama. O cordón umbilical enlaza o real co imaxinario. Cando o cortan, o neno que é conto faise real. O seu irmán debuxou para el unha linda casa con flores. E cando curtan o cordón, tamén a casa con flores se fai real.
Eu xa pertenzo á realidade antes de nacer. Non son un conto. Son un problema. Cando a miña nai vai á vila, decátome de que algúns a miran como se levara un saco de problemas no ventre. Pero ela, pesia todo, lévame de boa gana, como se levara un saco de maínzo de cores.
E se nazo a destempo, será por un susto. Por un susto grande. Como os que fan saír aos grilos dos seus buracos.
O meu irmán pinta medos na escola. Cando corten o fío que me une á miña nai, eses medos faranse realidade. Virán os que pisan o maínzo.
Gostaríame chegar a vello para explicarlle a un neto: Están os que prantan o maínzo e os que pisan o maínzo.
A min o que me gostaría é nacer e non nacer. Que ninguén cortara o cordel até que se acabaran os medos. Cando miña nai prantase o maínzo, eu cantaría como un grilo ao sol. E cando chegasen os dos medos, coas súas bestas ferradas pisando o maínzo, volvería outra vez ao ventre da miña nai, a 36,5 graos centígrados.
Pero nacín xa e cortáronme o cordón e estou na escola e pinto medos porque hoxe volveron a calar os grilos.

[Inedito, 1998]

 

 


Cultura Galega.org

Especiais / Arte / Comunicación / Música / Espectáculos / Historia / Lingua e Literatura / Sociedade /
Certames / Arquivos / Participa / Xénese / Alén da Terra / Zona Cultura / Colaboracións
Correo / Acerca de Cultura Galega.org


Cultura Galega.org é unha iniciativa do Consello da Cultura Galega
©Consello da Cultura Galega, 2000