l

 

 

 


[NARRADOR]

Verín, 1963. Xosé Carlos Caneiro e narrador e poeta. Como creador ten publicado O esculpido sorriso dos teus beizos (1984); Da túa ausencia (1989), Premio Celso Emilio Ferreiro; O infortunio da soidade (1992), Premio Xerais de novela; Estación Sur (1994), Premio Cidade de Ourense de poesía; Loias, lucérnulas e outras historias no fío de Monterrei (1995); o poemario A valga do triste amor (1997),

Premio Xohán Carballeira; Tal vez melancolía: (diario do home imposible) (1999), Premio García Barros de novela; Os séculos da lúa (1999); Un xogo de apócrifos (2000) Premios Torrente Ballester, Crítica Española e finalista do Nacional de Literatura; Aínda soñas con piratas? (2000); Ébora (2000), Premios Blanco Amor e Eixo Atlántico de Narrativa galego-portuguesa; A rosa de Borges (2000).

 

necesitas:



 

Sabía que a soidade era un río fondo no que os seixos reflectían brillos de penuria, un espello cóncavo onde non encontraba o seu rostro tumefacto, o conxuro dos déngaros imposibles, o cristal traidor no courel da alma, orneo de harpías e grifóns, martarañas correndo libres nas chairas azuis, cabalo desbocado, roda de arame que tritura as veas portadoras de sangue limpo, un galpón que gardaba os medos e desesperos, ortigal con espiños de chumbo, o pavés que ía cubrindo de lodo as ilusións pequenas, e as grandes, todas. Iso era a soidade. Pero tamén as horas nas que ela non estaba, as horas nas que ela nunca estaba, e sen embargo o seu rostro gabeaba o aire do cuarto, a almofada, os silencios que xa non contiñan o seu respirar. Quérote, máis que nunca, quérote.

(...)                

As palabras son coitelos que caen, en forma de auga, dende o ceo. Vexo chover. Tamén vexo o castelo embruxado que cospe de cando en vez meigas danzando coas súas vasoiras para min. Gris. O horizonte sempre é gris (a falta de fe, dixen eu nunha destas páxinas que gasto para saber que aínda estou vivo). Cecais porque o futuro é unha maldita quimera (quimera, palabra horrenda, pero non a borro, soa a doce de marmelo mesturado con queixo fresquiño de vaca tenra e miúda). O futuro do meu país é unha maldita quimera. Debo escribilo unha e outra vez nos circuítos caducos da miña memoria. Herminio escribiu demasiado. Pasou media vida conducindo e outra media pensando, tramando, anotando, escribindo contos.  Un iluso. Como todos os escritores que realmente queren ser só escritores. Fantasiosos, ficticios, soñadores: inútiles. E Sor Berta non apareceu aínda pola habitación. Igual ten cousas que facer. Demasiadas cousas que facer nun convento frenopático. Atencións diversas a diversos seres diversos. Nunca falei deles nestes papeis. Podería encher unha tras outra centos e centos de páxinas: os que miran a lúa dende o seu cuarto e choran sen parar, as tristes e os tristes de vocación que necesitan cada vez doses máis elevadas de antidepresivos, a muller que abandonou ao seu fillo e que nunca puido superar a pena, os homes que cargan nas súas costas o peso dunha guerra que non viviron e sen embargo flúe polas súas entrañas, señoras e señores agresivos suxeitos dende o seu ingreso a cantidades variables de tranquilizantes, os nerviosos e nerviosas, o home que non sabe rir, unha rapaza de poucos anos que cre realmente que Deus se encarnou (se plastificou?) na súa boneca de trapo, os que non soportan a presencia de seres ao seu redor e que sen saber o motivo botan a correr presas e presos dun pánico inxente, os vencidos, os expulsados do mundo, os doentes crónicos de crónicas humillacións... Os loucos. Somos nós.


[Un xogo de apócrifos. Vigo. Xerais, 1998]

 

 


Cultura Galega.org

Especiais / Arte / Comunicación / Música / Espectáculos / Historia / Lingua e Literatura / Sociedade /
Certames / Arquivos / Participa / Xénese / Alén da Terra / Zona Cultura / Colaboracións
Correo / Acerca de Cultura Galega.org


Cultura Galega.org é unha iniciativa do Consello da Cultura Galega
©Consello da Cultura Galega, 2000