l




 
 

[POETA]
Culleredo (A Coruña), 1957. Estudiou Filoloxía-Galego-Portuguesa na Universidade de Santiago de Compostela. Poeta, ensaísta, crítica literaria e colaboradora de revistas especializadas, como A Nosa Terra, Coordenadas, Dorna, Festa da palabra silenciada, Grial, Nordés, Zurgai , etc. En 1979 concedéuselle o Premio de Poesía "O Facho", en 1983 o Premio Esquío polo seu libro Sétima soidade e, en 1997 o Premio da Crítica Española e o Premio da Crítica Galega polo Livro das devoracións.
Obra poética de Pilar Pallarés: Entre lusco e fusco (1980); Sétima soidade (1984); Livro das devoracións (1996). Poemas seus en antoloxías como Dende a palabra, doce voces, de Luciano Rodríguez (1996); Antología de poesía galega, de Yara Frateschi Vieira (1996); Poesía gallega contemporánea, de Luciano Rodríguez e Antonio Jiménez Millán (1996); Poemas, (2000).
necesitas:





A súa ollada atónita
adestrada hora a hora na espera dunha alva sangrenta
mais à que custa crer
que esta luz de verán será definitivamente a derradeira,
estes sons indecisos que organizan o dia
unha canción de berce
que o primeiro disparo virou en ladaíña.

Endexamais soñarás o estoupido do sangue,
este esgallar de ponlas sen tronada
baixo un ceu de marfin
e o espanto das coruxas
sen que asovie ao lonxe o leñador.

Tampouco el esperava ser heroi.
Ao encostaren-no a ti
só podia lembrar unha cantiga vella de Orfeón,
un colo forte e morno de muller.
Era estraño morrer contra unha árvore
nacida para os chios dos paxaros,
o zoar do nordés,
un gume que faísca silandeiro
e ese lento luir até ser mesa,
leito de morte e amor, e a ucha dos recendos
lavrada polo pai.

(Piñeiro da Caeira. A Alexandre Bóveda)

[Poemas. Palma de Mallorca:
Universitat de les Illes Balears, 2000
]



(Nos Alyscamps. Arles)
MATÉRIA porosa na mañá,
embebida de luz,
fructificada na cor de terracota.
Sen filiación,
sen nome.
Desprovista de signos e de história
ser só a que contempla,
a oferecida a toda posesión
e rapto.

Na hora inteira, a auséncia.
Na plenitude azul e ocre destas áleas
unha oquidade de alma,
un desexo de ser confusamente
mineral e epiderme,
de vaziar-me de min como un sarcófago,
"dulcissima et innocentissima",
vella e pequena morta, Chrisogone.

Vaziar-me de ser para o ser todo
ao azar de cada instante.
Devastar o pasado.
Arrancar e polir até tocar o centro
da dureza, a osamenta esencial,
o núcleo do meu nada.
Ser oco e superfície.
Deixar que as estacións de sílex e antracita
apaguen o calor da miña boca,
que toda ave me esqueza.

Lugar de privación.
Nen sequer a poeira dos teus osos,
a moeda que che paga esta morada,
o artello dun crustáceo que viaxou
entre os pregues da túnica
polo curso das águas.
Da tua idade só resta este siléncio,
esta pedra gastada que non soubo gardar-te.

Ao final do vazio está o teu nome
Ao final do meu nada ven a noite
coas suas vagas ferozes.
Algo, que non se detén, pasa cantando,
deixa unha nota aguda na memória do sangue.

[Livro das devoracións
A Coruña: Espiral Maior, 1996]

Cultura Galega.org
Especiais / Arte / Comunicación / Música / Espectáculos / Historia / Lingua e Literatura / Sociedade /
Certames / Arquivos / Participa / Xénese / Alén da Terra / Zona Cultura / Colaboracións
Correo / Acerca de Cultura Galega.org


Cultura Galega.org é unha iniciativa do Consello da Cultura Galega
©Consello da Cultura Galega, 2000